Als trainer word je uiteraard vaak ingevlogen voor een training, maar is een training echt wat nodig is voor wat je wilt bereiken? Eigenlijk is het best gek dat je klant zelf de oplossing voor hun eigen probleem bedenkt:

  • 'Een leiderschapstraining zodat mijn team meer regie op kan pakken.'
  • 'Een training over inclusie zodat we allemaal bewust worden van hoe we inclusief kunnen zijn.'
  • Of misschien wel 'een verbindingsdag zodat iedereen elkaar leert kennen en er een veilige en open sfeer ontstaat.'

Nou, sta je dan als trainer met je voorbereidingen en ineens blijkt er iets anders aan de hand of zit de groep helemaal niet te wachten op een training. Als mens doorlopen we verschillende fasen voordat we echt iets kunnen en willen veranderen aan ons gedrag.

 

"Wist je dat je alleen in 1 of 2 van die fasen openstaat voor een training?"

 

Hoog tijd dus om je klant mee te nemen met jouw expertise op het gebeid van gedrag en verandering. Want wat is er eigenlijk echt aan de hand? Wat is het onderliggende probleem en welke oplossing is de beste op dit moment, voor deze groep, met dit probleem? 

Binnen deze workshop gaan we kijken naar de methodiek van Social Behaviour Change Communication: hoe werk gedragsverandering en hoe weet je welk boodschap en welk communicatiemiddel het juiste is voor de persoon en/of groep tegenover je? Hoe faciliteer je zo efficient en effectief mogeljik de beste randvoorwaarden voor verandering? Na deze workshop begrijpen deelnemers de 5 verschillende fasen van gedragsverandering en de bijbehorende manieren van communicatie.

 

Prijs & Data

350 euro exclusief BTW 

De data voor najaar 2024 worden nog bekendgemaakt. Je kunt wel al een plekje reserveren of verder informeren bij ons. 

Tijdens deze Train de trainer

  • Gaan we een dagdeel (11.00-16.00) inzoomen op hoe je tot een effectieve diagnose komt voor je klant
  • Leer je praktische tools en tips om een trainingsaanvraag om te zetten in een effectieve interventie met impact 
  • Ontvang je een eigen werk- en methodeboek
  • Een lunch en borrel naderhand (mits het offline plaatsvindt) 

Social Behaviour Change Communication (SBCC) is binnen de gezondheidszorg ontstaan omdat men er gauw achter kwam dat gezondheidsadviezen niet altijd ter harte worden genomen en het volhouden van een (andere) leefstijl meer met zich meebracht dan enkel het verkrijgen van informatie.